joi, septembrie 29, 2005

UNELTE UML


Mai demult, pentru diagrame UML am lucrat cu Together de la Borland. Un mediu sofisticat care mergea mana in mana cu JBuilder. Cum JBuilder o sa mearga mana in mana cu Eclipse iar eu ador Eclipse, cautarile mele sau indreptat spre un plugin pentru acest IDE.

Pe net am gasit Together ca plugin pentru eclipse (practic nu am reusit sa il integrez in distributia mea de Eclipse ci doar instalat cu propria distributie). O unealta la fel de sofisticata ca si Together SOLO sau cu JBuilder. Arata foarte bine, si e clar ca poate foarte multe. Din fericire am invatat ca dintr-un model trebuie desenat doar ceea ce este essential si nu intreg businessul. Sper sa il folosesc cu succes o luna pana expira key-ul.


Am mai gasit o unealta care se pretindea plugin Eclipse – Poseidon UML (deabia intr-o versiune superioara se poate integra cu Eclipse). E un Community Edition si e util in desenare. In versiunile superioare permite conversii spre cod. Dupa parerea mea, acesta e un lucru nesemnificativ. Modelul conceptual este cel important - UML la nivel de concepte abstracte si nu la nivel de implemntare. La salvare marcheaza ca diagrama nu poate fi folosita in productie. O unealta sofisticata, cu un design nemaivazut – oare in ce e facuta (prima oara am crezut ca e Swing cu un Look and feel dragut dar am mari indoieli). Demn de testat si de folosit.


Ultimul incercat e OMONDO - un adevarat plugin pentru Eclipse. Mai putin spectaculos in versiuna free, dar care promite multe. Foloseste cu adevart resursele Eclipse. Merita urmarit mai ales pentru ca incearca sa tina pasul cu framework-urile care aduc aplicatiilor arfitectura (e un lucru real chiar daca nu ati observat poate asta).




Pentru UML exista 2 genii care au scris carti pe masura (... sunt si in colectia mea de carti nemuritoare :) ):

Martin Fowler - a scris printre altele -> "UML Distilled"
Scott Ambler -a scris printre altele -> "The Object Primer"