marți, noiembrie 15, 2005

iBatis

IBatis este un framework care permite maparea domemiului la interogarile SQL. Se poate folosi pentru popularea automata a obiectelor valoare(domeniu). Din testele facute se pare a fi util. Am folosit cu succes Hibernate pana acum. Auzisem de iBatis in Spring ca fiind unul dintre framework-urile de persistenta cu care se integreaza. Pe langa mapare, aduce si un layer de DAO aplicatiilor abstractizand aspectele rudimentare legate de gestiunea conexiunii si de tranzactii.

Metode automate incercate pentru a obtine obiectele valoare:

* Middlegen plugin for iBatis -> netestat (am testat Middlegen cu plugin-ul de Hibernate si a mers partial - am testat mai precis MiddlegenIDE dar nu cu rezultate prea bune)
* Un script Perl facut de un rus care se bazeaza pe ceva interesant - transformarea interogarilor SQL in fisiere XML pentru iBatis. A functionat pentru exemplul dat si am folosit ActivePerl.
* JasmineIDE pare a fi o solutie buna, de mapare mai sofisticata. A mers cu MySQL dar nu cu ORACLE.
*Appgen nu a dat rezultate prea bune.
*Am folosit fara prea mare succes Hibernate extensions 2.X.

Intrebarea e daca poti sa generezi relatiile din baza de date in relatii intre obiectele valoare (obiecte domeniu ca atare). In general se pare ca nu.