miercuri, aprilie 18, 2007

Java Developer

Desigur postul anterior este o gluma de 1 aprilie. Cred cu hotarare in Java si in viitorul limbajului. Daca e ceva frumos in Ruby(on Rails) trebuie importat in Java.

Punctul meu actual de interes este JSF. Am testat mai toate implementarile open source si pot spune ca in sfarsit arata bine. Am observat ca mai toate cartile de JSF sunt scrise in 2004 (am o singura carte din 2006). E un semn ca tehnologia e deja fixata. Impelemntarile opensource pe care le stiu sunt urmatoarele:IceFaces, Woodstock, Rich Faces, ADF, Tomahawk.

Un alt subiect interesant il reprexinta EJB 3, mai ales noua specificatie pentru persistenta JPA. Am testat implementarea de la JBoss peste Hibernate. Implementarile existente sunt doar doua (una peste Hibernate si cealalta peste TopLink) JBoss Hibernate EntityManager, GlassFish TopLink Essentials.

In build m-am luptat in ultimul timp cu Apache Maven.

In rest televizorul si radioul meu au ajuns sa fie computerul (2 ani de cand le-am exclus din viata mea). Cateva locatii interesante in care puteti gasi prezentari video referitoare la Java si tehnologii aferente: Java Developer's Journal, The Server Side, InfoQ, Parleys. Prezentari audio puteti gasi pe The Java Posse, Feather Cast.