marți, septembrie 21, 2010

IBM Lenovo ThinkPad T60

Chiar daca sunt aproape total dedicat dezvoltarii de soft, trebuie sa recunosc ca in final tot la o masina fizica ajungem si deci este foarte important unde dezvoltam aplicatiile nostre (in fapt si masina pe care lucram influenteaza productivitatea noastra - pentru ca aplicatia Java ruleaza intr-o masina virtual care este instalata peste un sistem de operare care sta instalat in final pe o masina fizica). Incerc in acest post sa fac un review pentru cel mai bun calculator cu care am avut ocazia sa lucrez IBM(Lenovo) ThinkPad T60.

De-a lungul timplui am avut ocazia sa lucrez pe o multitudine de sisteme desktop/laptop atat acasa cat si la serviciu. Trebuie sa recunosc ca nimic nu m-a impresionat precum ultima masina pe care am avut-o in dotare: ThinkPad T60. Pe ea apareau atat siglele Lenovo cat si IBM – se pare ca dupa de IBM a externalizat partea de hardware spre Lenova le-a mai permis sa foloseasca logo-ul IBM pentru cativa ani (acum toate masinile mai noi din seria ThinkPad au doar sigla Lenovo). ThinkPad T60 este o masina pe care am simtit-o cu adevarat a indeplini majoritatea pretentiilor mele ca functionalitate si design in ceea ce fac in viata de zi cu zi – dezvoltarea de aplicatii. . Cred ca foarte greu m-ar putea convinge cinava ca un alt laptop este mai bun – pur si simplu am simtit ca este o masina foarte, foarte bine facuta.

Clasa T este clasa de laptopuri ThinkPad pentru categoria business – se poate simti asta din liniile drepte ale carcasei fara a pune la socoteala performantele interne ale masinii. Este foarte compact fara nici un fel de infloritura in partea de design - asa cum au din nefericire mai toate calculatoarele destinate utilizatorilor obisnuiti. T60 are o tastatura perfecta – de negasit la o alta masina, functioneaza fara sa produca zgomot aproape deloc, are o carcasa plata si cu linii drepte si fara inflexiuni la atingere si foarte rezistenta, baterie extinsa tine foarte mult, are balamale din otel care functioneaza impecabil – acestea sant cateva din caracteristicile externe ale masinii.

Referitor la performantele interne ale masinii – pare a fi facut pentru programare, multimedia sau orice implica procesare. Cateva dotari pe care le poate avea un T60. Procesor: Intel Mobile Core 2 Duo T5600 2x1.83GHz 2MB L2 cache 64biti. Eu am avut la dispozitie 3GB DDR2 PC6400 800MHz (permite 4M memorie). Perfomante la randare video prin placa video: ATi Mobility Radeon X1400 512MB vRam. Celerometer: hardul este monitorizat de un dispozitiv special - accelerometer - care, in functie de pozitia laptopului si de miscarile sesizate, opreste temporar hard disk-ul pentru a il proteja pe acesta (si implicit informatia de pe el) de eventualele socuri mecanice.

Uitandu-ma pe magazinul firmei producatoare am observant ca Lenovo promoveaza in present alte laptopuri din clasa T: T410 si T510. Nu stiu daca se mai pot achizitional T60/T61 noi - cele vechi (second hand) sunt pana in 500$ pe ebay.com si alte site-uri. Ce nu-mi place la T410 este hub-ul de 3 porturi USB care ii da un aspect neplacut pe latura stanga. La T510 nu-mi place restrangerea tastaturii pentru a face loc difuzoarelor in lateral (este mult mai pronuntata decat la T410). De asemenea in review-uri se pare ca sunt problem cu tastatuta la ambele modele – se produc inflexiuni ale carcasei la atingerea tastelor.

Ma voi referi la cateva aspecte exterioare (bune si mai putin bune) pe care le-am observat in ultimii doi ani la T60 (nu sunt neaparat cele mai importante dar pe mine m-au incantat/dezamagit):

Avantaje:
  • ThinkVantage – foarte usor de folosit in administrarea masinii – detectarea retelelor wireless e foarte intuitiva (accesss connection)
  • Butoanele multimedia foarte bine asezate si foarte intuitive
  • Fara zgomot la racire – caracteristica aceasta nu am mai intalnit-o la alte sisteme
  • ThinkLight – luminarea tastaturii pe timp de noapte
  • Se deschide perfect la 180 de grade
Dezavantaje:
  • touchpad and UltraNav buttons sunt putin prea jos si pot fi atinse din greseala daca nu lucrezi la masa
Lucruri interesante:
  • Water resistant – foarte interesant a fost un caz in care unul din colegii mei a varsat suc si si-a stricat tastatura (sucul nu e ca apa)
  • Luminozitate crescuta – am avut ocazia sa-l compare cu un T61 si surprinzator T61 nu permitea acelasi nivel de luminozitate (alti colegi aveau T61 in dotare)
Prezentare video: